FAQ

Mop Parowy

Czy mogę używać detergentów w moim mopie parowym

Mop parowy Bissell zapewnia idealną czystość bez używania jakichkolwiek detergentów czy chemii czyszczącej. Nie wskazane jest stosowanie czegokolwiek poza wodą (destylowaną lub demineralizowaną). Odwiedź sekcję naszej strony poświęconą mopom parowym aby dowiedzieć się więcej o tych innowacyjnych produktach

Skąd będę wiedzieć, że powinienem wymienić filtr?

filtr zmienia swój wygląd z zielono białego nakrapianego na jednolity kolor niebieski – ten moment wskazuje konieczność wymiany filtra. Filtr powinien być również wymieniony jeśli został uszkodzony mechanicznie

Jak długo zajmie mojemu mopowi nagrzanie się?

Mop parowy Bissell jest gotowy do pracy po około 30 sekundach. Lampka kontrolna na przodzie obudowy natychmiast informuje o gotowości do sprzątania. Podczas pierwszego użycia warto poczekać minimalnie dłużej – ponieważ woda musi przepłynąć przez cały układ hydrauliczny urządzenia.

Jak mam używać mojego Mopa Parowego aby dezynfekować podłogę?

Przytrzymując mop parowy przez około 15-20 sekund w jednym miejscu możesz zdezynfekować podłogę I tym samym wyeliminować większość bakterii takich jak EColi czy Salmonella – należy jednak pamiętać o użytkowaniu zgodnie z instrukcjami

Lift-Off

Mop Parowy Lift Off - pukanie

“Pukanie” jest normalnym dźwiękiem, który wydaje pompa próbując przepompować wodę przez urządzenie. Dźwięk ten będzie pojawi się przy pierwszym uruchomieniu oraz za każdym razem kiedy zabraknie wody w zbiorniku, jak również po wymianie filtra na nowy. Jeśli pierwszy raz używasz mopa – przytrzymaj spust do momentu ustania dźwięku – około 1,5 minuty
Jeśli NIE jest to pierwsze uruchomienie, a dźwięk nie ustaje – woda nie może zostać przepompowana. Sprawdź czy w zbiorniku znajduje się woda oraz czy filtr jest zainstalowany poprawnie.
Jeśli urządzenie nie było używane przez dłuższy czas przytrzymanie spustu przez około 30 sekund powinno rozwiązać sprawę.

Mop Parowy Lift Off – wycieki między filtrem i urządzeniem

1) Sprawdź czy filtr jest odpowiednio zainstalowany.

2) Sprawdź podłączenie filtra. Jeśli jest uszkodzone na zewnątrz urządzenia możesz spróbować usunąć uszkodzony element używając małego śrubokręta. WAŻNE! ODŁĄCZ URZĄDZENIE OD PRĄDU PRZED PRÓBĄ USUNIĘCIA USZKODZENIA. Filtr nie jest częścią podlegającą gwarancji. Jeśli nie uda Ci się usunąć tej usterki prosimy o kontakt z Autoryzowanym Serwisem BISSELL

3) Sprawdź filtr pod względem uszkodzeń mechanicznych. Wymień filtr jeśli jest taka potrzeba.

4) Upewnij się, ze o-ring znajduje się na miejscu. Jeśli nie ma go na miejscu konieczna jest wymiana filtra.

5) Jeśli oring jest na miejscu – prawdź czy jest cały I nieodkształcony. Stosowanie detergentów może uszkodzić oring. Ocet powoduje uszkodzenie oringu. Zgodnie z instrukcją zbiornik może być napełniany jedynie wodą! Jeśli problemy z wyciekami będą się powtarzały należy dokonać inspekcji w Serwisie

Mop Parowy Lift Off – wycieki między zbiornikiem a filtrem

jeśli pojawia się wyciek wody, upewnij się czy nie jest on od spodu filtra.

1) Upewnij się, że filtr jest zainstalowany poprawnie.
2) Upewnij się, że zbiornik I gniazdo filtra nie są uszkodzone lub źle złożone.
3) Zwróć uwagę czy  zbiornik I filtr są poprawnie zabezpieczone I nie ma szczelin.
4) Sprawdź czy filtr nie jest uszkodzony.

Mop Parowy Lift Off – brak zasilania

1) Sprawdź cały przewód zasilający – czy nie został uszkodzony. Jeśli znajdziesz uszkodzenie udaj się z urządzeniem do najbliższego Autoryzowanego Centrum Serwisowego.

2) Upewnij się, że urządzenie jest podłączone do sprawnego gniazda zasilającego.

3) Upewnij sie, że urządzenie miało wystarczająco czasu na nagrzanie się.

Jeśli problemy się powtarzają – skontaktuj się z najbliższym centrum serwisowym Bissell

Mop Parowy Lift Off – brak pary

NIGDY NIE UŻYWAJ OCTU ANI INNYCH CHEMIKALIÓW. DO ZBIORNIKA WOLNO WLEWAĆ JEDYNIE WODĘ.

Sprawdź następujące rzeczy:

1) Czy spust stawia opór? 
Jeśli NIE – jest to objaw złego zamontowania rączki. Odłącz przewód zasilający od gniazda, a następnie ponownie zamontuj rączkę. 
Jeśli TAK; sprawdź filtr… 
  a) zdemontuj filtr. 
  b) Sprawdź dokładnie, czy filtr nie jest uszkodzony, zwróć szczególną uwagę na linie zgrzewów. Jeśli filtr jest uszkodzony konieczna jest wymiana.


2) Sprawdź kolor ziaren w filtrze – powinny być zielone. Jeśli zmieniły kolor na niebieski filtr wymaga wymiany. Aby przedłużyć jego żywotność warto korzystać z wody demineralizowanej.

3) Sprawdź filtr czy jest zainstalowany poprawnie – nie może występować szczelina

4) Upewnij się, że w zbiorniku znajduje się woda w temperaturze pokojowej oraz zatyczka jest włożona poprawnie. Sprawdź również zatyczkę spustową – jeśli nie wypuszcza wody może być konieczna jej wymiana


5) Sprawdź czy lampka kontrolna informująca o gotowości się świeci. Podgrzanie może zająć urządzeniu chwilę.
   Jeśli się nie świeci… 
  a) Upewnij się, że przewód jest podłączony do działającego gniazda zasilającego. Jeśli lampka kontrolna nie włącza się po minucie oraz/lub urządzenie nie podgrzewa wody należy zgłosić się do Autoryzowanego Partnera Serwisowego Bissell. 
   Jeśli niebieska lampka świeci się:
  a) Przytrzymaj spust - około 2 minuty może zająć urządzeniu pierwszy wyrzut pary 
  b) Dokonaj testu – przy zdemontowanym zbiorniku oraz filtrze wlej niewielką ilość zimnej wody w otwór pod gniazdem filtra, a następnie przytrzymaj spust. Upewnij się, że moduł jest podłączony do bazy przed wykonaniem testu.

Jeśli NIE zostanie wygenerowana para podczas testu, zdemontuj głowicę mopa aby sprawdzić czy pojawia się para na końcówce. W tym celu należy odkręcić pojedynczą śrubę w bazie urządzenia. Upewnij się, że zbiornik jest zamontowany poprawnie po zdjęciu głowicy.

Jeśli NIE pojawia się para ze zdemontowaną głowicą, odłącz i oczyść końcówkę (możesz to zrobić np. spinaczem do papieru) – przed oczyszczaniem upewnij się, że moduł przenośny jest odłączony od bazy. Jeśli czyszczenie nie pomaga, należy skontaktować się z Autoryzowanym Serwisem BISSELL

Jeśli para JEST generowana przy zdemontowanej głowicy głowica mogła zostać zakamieniona. Aby spróbować udrożnić głowicę wlej ocet bezpośrednio do głowicy.

Jeśli para JEST generowana podczas wlewania wody do otworu pod filtrem, sprawdź czy w filtrze jest woda – po zamontowaniu nowego filtra może upłynąć nawet kilka minut zanim pompa przepompuje wodę do otworu spustowego. Urządzenie podczas tej procedury może wydawać nieco głośniejsze dźwięki, które ustają kiedy woda zostaje przepompowana. Aby przyspieszyć ten proces można przed montażem filtra namoczyć go w zimnej wodzie przez około 10-15 minut

Sprawdź czy spust stawia lekki opór. Jeśli nie – zdemontuj uchwyt, a następnie ponownie go zamontuj upewniając się, że został poprawnie zamontowany w pozycji roboczej. Jeśli nie rozwiązuje to problemu – uchywt wymaga wymiany.

6) Czy moduł przenośny jest poprawnie zainstalowany w urządzeniu? Podczas wkładania modułu usłyszysz charakterystyczny „klik”

7) Zdemontuj moduł przenośny i upewnij się, że wąż jest zabezpieczony w poprawnej pozycji. Po upewnieniu się zamontuj moduł w urządzeniu.

Jeśli problem ciągle występuje należy skontaktować się z Autoryzowanym Serwisem BISSELL

Mop Parowy Lift Off –Para wydobywa się z bocznego otworu

1) Otwór ten jest specjalnie umieszczony w urządzeniu aby upuszczać nadmiar pary w momencie kiedy para nie może przedostać się dalej. *UWAGA! To miejsce może być gorące!*

2) Sprawdź czy niewystępują zatory w głowicy. W tym celu należy odkręcić pojedynczą śrubę w bazie urządzenia. 
*UWAGA: końcówka parowa może być gorąca* 
 Wykorzystując spinacz do papieru usuń ostrożnie zator z końcówki parowej. Upewnij się, że moduł przenośny jest zdemontowany z bazy podczas tej operacji.

3) Sprawdź czy filtr nie wymaga wymiany – niebieski kolor wskazuje, że wymagana jest wymiana.

Jeśli problem się powtarza konieczny jest kontakt z Autoryzowanym Serwisem BISSELL

Vac & Steam

Czy mogę używać mojego odkurzacza z mopem parowym Vac & Steam jako odkurzacza I mopa w tym samym czasie?

Urządzenie to zostało zaprojekotwane specjalnie aby właśnie tak je wykorzystywać. Postępuj zgodnie z sugestiami poniżej. Urządzenie może działać również jako odkurzacz lub mop parowy oddzielnie. Występuje 6 różnych ustawień. Poniższa tabela pokazuje różne ustawienia.

Not lit: off –> Nie świeci – wyłączony
Blinking: warming up ->Miga: podgrzewanie

Ready to Steam when „trigger pressed” -> Gotowy do czyszczenia parą kiedy zostanie wciśnięty spust

Low Steam & Vac off – Niska moc pary oraz wyłączony odkurzacz

High steam & Vac off – Wysoka moc pary oraz wyłączony odkurzacz

Low steam & vac on - Niska moc pary oraz włączony odkurzacz

High steam & Vac on - Wysoka moc pary oraz włączony odkurzacz

Only Vacuming -  Samo odkurzanie

Jak wymontować filtr w Vac & Steam?

Jeśli filtr nie chce łatwo dać się zdemontować należy odpiąć wąż I użyć uchwytów na filtrze aby go wyciągnąć. Zacznij od odpięcia dolnego węża najpierw, następnie przekręcaj górny wąż w lewo do momentu kiedy nie odłączy się od urządzenia. Chwytając filtr z obu stron pociągnij – filtr powinien wyjść bez problemu. Zaślepka filtra ma niewielki uchwyt, natomiast biały filtr posiada dwa uchwyty po jednym z każdej strony.

Jak czyścić nakładku mopa w Vac & Steam?

Najlepsze efekty daje pranie w normalnym cyklu z delikatnym proszkiem do prania. Nie wolno używać wybielacza, ponieważ może on uszkodzić nakładkę. Nie wskazane jest również używanie zmiękczacza do tkanin podczas prania nakładek z mikrofibry.

Pojawiły się dziury w nakładce mopa Vac & Steam. Dlaczego?

Jaki rodzaj podłogi jest czyszczony? Ostre powierzchnie takie jak szorstkie płytki, cegły itp mają bardziej agresywny wpływ na nakładki aniżeli gładkie podłogi np. z paneli lub kamienia polerowanego. Jeśli mop używany jest głównie do czyszczenia szorstkich podłóg naturalnym jest szybsze zużycie nakładek.
Pranie nakładek powinno odbywać się w pralce z dodatkiem delikatnego proszku do prania, BEZ DODAWANIA zmiękczacza oraz wybielacza, które mogą uszkodzić nakładkę.

Vac & Steam nie generuje pary. Co mam zrobić?

NIGDY NIE UŻYWAJ OCTU ANI INNYCH CHEMIKALIÓW. DO ZBIORNIKA WOLNO WLEWAĆ JEDYNIE ZWYKŁĄ WODĘ lub ZAPACHOWĄ WODĘ DEMINERALIZOWNA BISSELL

1.  Upewnij się, że zbiornik na wodę jest pełny.  .

2.  Upewnij się, że kontrolka "Steam Ready" przestała mrugać (podgrzewanie trwa około 30 sekund).  Poczekaj aż kontrolka zaświeci ciągłym światłem i rozpocznij czyszczenie parą.

3.  Upewnij się, że kontrolka pary wskazuje “HI:"    Jeśli nie świeci, urządzenie nie będzie generowało pary.

4.  Upewnij się, że trzymałeś spust przez około 2 minuty – urządzenie potrzebuje za pierwszym razem tego czasu aby przepompować wodę.

5.  Upewnij się, że filtr** jest poprawnie zamontowany.  Zdejmij kartridż.  Sprawdź czy czarna uszczelka jest na zewnętrznej stronie jednego ze złącz kartridża.  Wewnątrz złącza jest zawór. Wciśnij go aby sprawdzić czy woda ma możliwość przepływu. (urządzenie musi być odłączone od prądu). Użyj dłoni aby lekko wcisnąć kartridż na miejsce – poprawne zamontowanie kartridża zabezpiecza pompę przed zasysaniem powietrza.
    **Nie wszytskie urządzenie mają filtr wody. Niektóre wyposażone są w zaślepkę. Filtr jest konieczny do poprawnej pracy urządzenia.

Nie powinno być szczelin pomiędzy kartridżem a urządzeniem.

6.  Podłącz ponownie urządzenie do zasilania. Poczekaj 30 sekund aż zaświeci się kontrolka "Steam Ready". Wybierz opcję "HI" przez wciśnięcie przycisku "HI". Przytrzymaj spust przez około 2 minuty.

7.  Czy został zainstalowany nowy filtr? Jeśli tak, przytrzymaj spust przez co najmniej 2 minuty aby napełnić go wodą. Możesz również zanurzyć filtr w zimnej wodzie na około 10-15 minut.

8. Zdemontuj stopę urządzenia, odłącz tackę oraz nakładkę. Używając spinacza do papieru usuń wszelkie zatory, które mogą blokować przepływ pary.

Powerfresh

Jak włączyć / wyłączyć Mopa Parowego PowerFresh®?

Mop parowy PowerFresh® nie ma przycisku zasilania. Mop włącza się od razu po podłączeniu do zasilania, a wyłącza natychmiast po odłączeniu. Używając przycisków możesz wybrać poziom pary, którego mop użyje podczas czyszczenia. Migająca kontrolka wskazuje podgrzewanie urządzenia, światło stałe informuje o gotowości do pracy.

Na podłodze zostają smugi po czyszczeniu MopemParowym PowerFresh®.

Jeśli mop parowy jest przesuwany troche za wolno po woskowanych podłogach może pojawić się lekko mleczna smuga, którą z łatwością można usunąć wodą lub octem.

  1. Zawsze dokładnie zamieć lub odkurz czyszczoną powierzchnię przed rozpoczęciem czyszczenia mopem. Jest to konieczne aby usunąć luźne zabrudzenia takie jak piasek i kurz
  2. Sprawdź jaką podłogę zamierzasz czyścić. PowerFresh® jest doskonały do czyszczenia podłóg wykonanych z marmuru, linoleum, kafelków, ceramiki, kamienia, zabezpieczonego drewna. Mop nie jest przeznaczony do czyszczenia niezabezpieczonych podłóg drewnianych
  3. Czy dodawane było kiedykolwiek coś innego niż woda do zbiornika? Woda jest jedyną rzeczą jaką można napełniać zbiornik. Inne środki jak ocet, detergenty itp mogą być powodem zacieków jak i trwałej usterki mopa.
  4.  Jeśli nie używałeś nigdy niczego poza wodą, użyj papierowego ręcznika aby usunąć zacieki
  5.  Obejrzyj uważnie nakładkę z mikrofibry, czy nie ma na niej obcych substancji, które mogą zabrudzić podłogę.
  6. Jeśli udało się usunąć zacieki przy użyciu papierowego ręcznika lub na nakładce widoczna jest obca substancja, zacieki mogą być spowodowane przez nabłyszczacz lub wosk do podłóg. Mop parowy używany na woskowanej podłodze może zmniejszyć jej połysk.
  7. Jeśli podłoga nie była woskowana należy sprawdzić instrukcję konserwacji / czyszczenia dostarczoną przez producenta podłogi.

Jeśli na nakładce widoczne są zabrudzenia należy wyprać ją w pralce używając lekkiego detergent. Nie należy używać zmiękczacza oraz wybielacza!

Mop Parowy PowerFresh® jest gorący w dotyku

Uwaga! Mop parowy nagrzewa się podczas użytkowania przez dłuższą chwilę. Zwłaszcza dolna część urządzenia – uchwyt pozostaje chłodny

Mop Parowy PowerFresh® przecieka – co mam zrobić?

1) Sprawdź czy zbiornik jest poprawnie zamontowany.

2) Sprawdź czy zatyczka nie jest uszkodzona.

3) Sprawdź czy gumowa uszczelka na końcu zatyczki jest na miejscu. Dodawanie octu lub detergentów może powodować deformacje uszczelki. Nie należy używać niczego poza wodą.

4) Sprawdź zawór w otworze zatyczki – wciśnij go trzymając nad zlewem aby sprawdzić czy działa poprawnie. Jeśli woda nie przepływa swobodnie lub wycieka w niekontrolowany sposób konieczna będzie wymiana. Można go zamówić pod adresem: http://www.bissell.com/parts/?sc=part&productid=23228&partid=23534

Steam Shot

Czemu mój SteamShot nie rozpyla pary

Po ostudzeniu urządzenia (około 5 minut) sprawdź czy w zbiorniku jest woda. Upewnij się, że czerwona kontrolka zgasła. Kontrolka gaśnie natychmiast po rozgrzaniu do pracy. Jeśli kontrolka się świeci para nie będzie rozpylana.

Aby sprawdzić czy w dyszy nie powstał zator zdemontuj przystawkę i sprawdź czy SteamShot rozpyla pare bez przystawki. Jeśli tak – wyczyść przystawkę (możesz do tego użyć np. spinacza do papieru) Jeśli para nie jest rozpylana bez podłączonej przystawki pozostaw urządzenie do ostygnięcia (około 5 minut) i oczyść dyszę urządzenia (możesz do tego użyć np. spinacza do papieru)